بهینه سازی موتورهای جستجولینک سازیلینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی به سبک دیجی کالا همراه با تحلیل و تصویر بک لینک ها

رپورتاژ آگهی به سبک دیجی کالا

همه ما به خوبی می دانیم که دیجی کالا تقریبا در تمامی دسته بندی های محصول که مصرف کننده عمومی دارند، در صدر نتایج گوگل قرار دارد و بسیاری از سئوکار ها به دنبال کشف راز و رمز و ترفند های تیم سئو دیجی کالا هستند. لینک سازی خارجی یکی از مهمترین فاکتورهای موثر روی رتبه بندی وبسایت ها و صفحات در نتایج گوگل است که دیجی کالا به خوبی از آن استفاده می کند. تیم سئو دیجی کالا که به نظر می رسد سئو وبسایت دیجی استایل را هم به عهده دارد، همان روش های لینک سازی خارجی خودش را روی دیجی استایل هم پیاده سازی می کنند.

به نظرم روشی که آن ها برای لینک سازی خارجی استفاده می کنند، بسیار ساده، هوشمندانه و مطابق با الگوریتم های جدید گوگل است. آن ها گوگل را به عنوان یک ناظر باهوش که مو را از ماست بیرون می کشد می شناسند و به همین دلیل از لینک سازی خارجی با بالاترین کیفیت استفاده می کنند. در ادامه تکنیک دیجی کالا در لینک سازی خارجی و دو نکته طلایی که معمولا رعایت می کنند را به شما خواهم گفت.

 

 

آنالیز لینک سازی خارجی چند دسته بندی محصول در دیجی کالا

 

کوئری : دوچرخه / خرید دوچرخه / دوچرخه حرفه ای / دوچرخه ساده / دوچرخه شهری

رتبه گوگل : ۱
استراتژی لینک سازی خارجی : رپورتاژ آگهی
انکر تکست : انواع دوچرخه حرفه ای و شهری

رتبه دسته بندی دیجی کالا در کوئری دوچرخه
رتبه دسته بندی دیجی کالا در کوئری دوچرخه

 

بررسی لینک های خارجی ذسته بندی دوچرخه دیجی کالا در ahrefs
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی دوچرخه دیجی کالا در ahrefs
بررسی لینک های خارجی ذسته بندی دوچرخه دیجی کالا در moz
بررسی لینک های دسته بندی دوچرخه دیجی کالا در moz

وقتی صفحه دسته بندی دوچرخه دیجی کالا را در MOZ و Ahrefs بررسی کردم، متوجه شدم که استراتژی ساخت بک لینک دیجی کالا برای این دسته بندی، رپورتاژ آگهی هست. آن ها برای off-page این دسته بندی فقط از رپورتاژ آگهی استفاده کردند.

با بررسی مشابه دسته بندی های زیر، نتیجه یکسان بود و متوجه شدم که دیجی کالا برای لینک سازی دسته بندی هایش از استراتژی رپورتاژ آگهی استفاده میکند. البته این استراتژی گرانترین و با کیفیت ترین روش لینک سازی خارجی است. رپورتاژ آگهی های دیجی کالا از سال ۹۷ یعنی سال ۲۰۱۸ میلادی که الگوریتم گوگل یک آپدیت بزرگ را انجام داد، تغییراتی داشته که در انتها همین مطلب به آن اشاره می کنم.

کوئری : قاب گوشی / گارد موبایل / قاب موبایل

رتبه در گوگل : ۲
استراتژی لینک سازی خارجی : رپورتاژ آگهی
انکر تکست لینک ها : انواع گارد و قاب گوشی

بررسی لینک های خارجی ذسته بندی قاب گوشی دیجی کالا در ahrefs
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی قاب گوشی دیجی کالا در ahrefs
بررسی لینک های خارجی ذسته بندی قاب گوشی دیجی کالا در moz
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی قاب گوشی دیجی کالا در moz

کوئری : لاستیک / لاستیک ماشین / لاستیک خودرو / خرید لاستیک

رتبه در گوگل : ۱
نوع لینک سازی : رپورتاژآگهی
انکر تکست لینک ها : تایر و لاستیک خودرو

پیشنهاد مطالعه مقاله ۱ : گوگل آنالیتیکس را قورت بدهید
پیشنهاد مطالعه مقاله ۲ : گوگل تگ منیجر چیست ؟

بررسی لینک های خارجی ذسته بندی لاستیک دیجی کالا در ahref
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی لاستیک دیجی کالا در ahref
بررسی لینک سازی خارجی ذسته بندی لاستیک دیجی کالا در moz
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی لاستیک دیجی کالا در moz

اگر شما هم بک لینک های بقیه دسته بندی های دیجی کالا که در گوگل رتبه دارند را بررسی کنید، متوجه میشوید که استراتژی آنها در بک لینک سازی خارجی، استفاده از رپورتاژ آگهی است. اما رپورتاژ آگهی های دیجی کالا خصوصیات خاص خودش را دارد.

لینک سازی خارجی یا رپورتاژ آگهی به سبک دیجی کالا

با بررسی رپورتاژ آگهی های دیجی کالا متوجه شدم که پس از آپدیت الگوریتم گوگل در سال ۹۷ شمسی یا ۲۰۱۸ میلادی، رپورتاژ آگهی های دیجی کالا ۲ تغییر داشته است :

۱- انکر تکست ها به صورت عبارت هستند و معمولا ترکیب کوئری هست که کاربران سرچ می کنند. به عبارت دیگر میتوان گفت ترکیب ۲ انکر تکست است. اگر رپورتاژ های سایت های دیگر را بررسی کنید متوجه میشوید که تقریبا ۹۰% سئو کارها کوئری را به عنوان انکر تکست در ساخت لینک های خارجی نیز استفاده می کنند اما به انکر تکست های دیجی کالا دقت کنید :

  • انواع دوچرخه حرفه ای و شهری
  • تایر و لاستیک خودرو
  • انواع گارد و قاب گوشی

۲- به یکی از سایت هایی که با بخشی از محتوا رپورتاژ مرتبط است و در نتایج بالای گوگل قرار دارد که معمولا DA بالایی هم دارند لینک می دهند. حتی ممکن است یک وبسایت خارجی باشه. به مثال های زیر که در رپورتاژ های ۲۰۱۸ آنها موجود است دقت کنید :

  • در رپورتاژ آگهی دیجی کالا برای قاب گوشی، یک لینک به اینجا داده شده است.

digikala-reportaj-on-gsm-about-mobile-phone-case
digikala-reportaj-on-gsm-about-mobile-phone-case
  • در رپورتاژ آگهی دیجی کالا برای لاستیک ماشین، یک لینک به اینجا داده شده است.

digikala-reportaj-on-alamto-about-fix-car
digikala-reportaj-on-alamto-about-fix-car
  • در رپورتاژ آگهی دیجی کالا برای دوچرخه، یک لینک به اینجا داده شده است.

 

نمونه لینک دادن دیجی کالا در رپورتاژ در سایت زومیت

علاوه بر این موارد، آنها برای رپورتاژ ها یک محتوا کاملا سئو و یونیک درست می کنند و از همان محتوا در تمامی سایت ها به عنوان رپورتاژ استفاده می کنند.

پیشنهاد مطالعه مقاله ۳ : خرید بک لینک چگونه سئو سایت شما را نابود می کند ؟

نتیجه گیری :

تیم سئو دیجی کالا از استراتژی رپورتاژ آگهی برای لینک سازی خارجی دسته بندی های محصولات خودشان استفاده می کند و پس از آپدیت هسته گوگل در سال ۲۰۱۸ رپورتاژ آگهی های دیجی کالا ۲ تغییر داشت. ۱- از انکر تکست های چند کلمه ای برای لینک سازی خارجی استفاده می کنند. ۲- در رپورتاژ آگهی خودشان به یک سایت دیگر که معمولا در گوگل رتبه دارد هم لینک می دهند.

به نظر شما علت اینکه تیم سئو دیجی کالا در رپورتاژ ها از انکر تکست های چند کلمه ای استفاده می کند و به یک سایت غیر از خودشان لینک می دهد چیست ؟ سوال، نظر و دانش خودتون را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دسترسی به مقالات تحلیلی دیگر

اگر از مطالعه این مطلب لذت بردید، خبر خوبی برای شما دارم. انتشار چنین محتواهایی در دیجیتال آنالیتیکس به صورت پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد که با عضویت در خبرنامه دیجیتال آنالیتیکس از مطالب آموزشی با رویکرد تحلیلی، درباره موضوعات مختلف حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع خواهید شد.

محسن منکرسی

من عاشق دیجیتال مارکتینگ و بازارهای مالی هستم. تلاشم این هست که به شرکت های کوچک و بزرگ در مدیریت و توسعه کسب و کار آنلاین خودشون کمک کنم. دانش و تجربیاتم را در قالب مقاله و فایل های آموزشی کاربردی در اینجا با شما به اشتراک می گذارم.

مطالب مرتبط

‫23 نظرها

  1. واقعا تشکر می کنم بابت این اطلاعات آموزنده. اتفاقا یکی از همکاران ما هم یک تحلیل کوتاهی بر روی این موضوع داشتند و متوجه شده بودند که دیجی کالا از طریق مذاکره با وبمسترها افراد رو متقاعد می کنه تا درباره دیجی کالا نقد و بررسی بنویسند و به دسته بندی های مختلف سایت لینک بدن و اینکار باعث شده بود که دیجی کالا رشد خیلی خوبی داشته باشه.

    1. اصولا سایت های بهتری برای تحلیل وجود داره تا دیجیکالا. تنها برگ برنده این سایت اینه که جزو اولین ها بوده و پول خیلی زیادی داره هزینه میکنه. وگرنه ما تحلیل های زیادی انجام دادیم در مورد روش های بازاریابی دیجیتال این سایت و دیدیم که خیلی جاها اشتباهات بزرگی مرتکب میشه. (مخصوصا در تبلیغات گوگل).
      اما نکته جالب اینجاست که با وجود تمام این اشتباهات، باز هم داره نتیجه میگیره

  2. سلام
    ممنون از مطلب خوبتون و وقتی که گذاشتید
    لینک سازی خودش یه دنیای خیلی عظیم داره که خب این مواردی که در اینجا از تیم دیجی کالا بررسی کردید و نمایش دادید یه قسمتش هستش…
    در رابطه با اون قسمت که فرمودید ۹۰درصد سئوکار ها عین انکار نکست رو به کار میرن بله متاسفانه همینطور هستش،ولی خب تقریباً یکی از قدیمی ترین و پیش پاافتاده ترین کارها هستش که انجام میدن و خیلی وقتا هم میتونه کلا سایت رو در آینده خراب کنه و رتبه گیری ها رو عجیب غریب کنه….
    معمولا گرونه استفاده اینجوری از رپورتاژ، و این باعث میشه تعداد کمتری از سئوکار ها بخوان اینطوری کار کنن به خاطر اینکه میخان سود حداکثری و هزینه حداقلی داشته باشن… جایی که خوب خرج کنه، براشون میشه کارای خیلی خوبی کرد…
    من حتی زمانی که توی پاکشوما مشغول طراحی استراتژی سئو بودم هم علیرغم اینکه فکر میکردم که خب دیگه اینجا با توجه به عظمت شرکت هر سیستمی که بخوام رو میشه پیاده سازی کرد( هرچقدر هم که هزینه بردار باشه) در عمل دیدم که خب محدودیت های زیادی اعمال میشه و خب باید خلأ یه سری چیزا رو به صورتی دیگه پر کرد
    یکی از مهمترین موارد که هستش کمبود دانش و علمشه… یکیش هم سرمایه گذاری بیزینس ها که خیلی از مدیری ارشد دنبال کار اصولی نیستن متاسفانه
    اوه چقد حرف زدم?
    دیگه ببخشید، همینا دیگه
    بازم تشکر و خداقوت

    1. خیلی ممنون از مشارکتت. به نظرم انتخاب استراتژی، کاملا وابسته به حوزه فعالیت و رقبا هست. و گرون بودن روش انجام کار، باید به نسبت پتانسیل درآمد زایی مطرح بشه. به خاطر همین به فکر نوشتن یه مقاله با عنوان محاسبات مالی در سئو و پیش بینی هزینه و درآمد هستم یا (برای لینک سازی خارجی چقدر میتوانیم هزینه کنیم) تا این مورد را بررسی کنیم که حداکثر چقدر میتونیم برای سئو یا رتبه گرفتن یک صفحه هزینه کنیم و اون صفحه چقدر میتونه پول بسازه.

  3. ممنون بابت این مقاله فوق العاده خوب و تحلیلی! وقتی چنین محتواهایی میبینم خیلی خوشحال میشم و حتما داخل وبسایتم (وبمستر خاکستری) این مقاله رو معرفی خواهم کرد.
    در رابطه با موضوع انکرتکست های دیجی کالا هم نظر شخصی من این هستش که گوگل روز به روز داره هوشمندتر عمل میکنه و کاملا طبیعی هستش که معنی انکرتکست ها رو متوجه بشه!
    بنابراین وقتی کلماتی مثل «انواع دوچرخه» ، «انواع قاب موبایل» و … رو به عنوان انکرتکست به کار میبریم، گوگل متوجه میشه که این جور کلمات با یک صفحه پر از محصول و یا به اصطلاح صفحه دسته بندی ارتباط داره! به همین دلیل رتبه بهتری بهش میده.

    1. سلام آقای حسن زاده. خوش حالم که از این مقاله راضی بودید و امیدوارم باز هم بتونم در مقالات بعدی رضایت شما را جلب کنم و باز هم شاهد حضور شما در دیجیتال آنالیتیکس باشم.

      من هم با شما موافق هستم که گوگل به سمت هوشمند تر شدن حرکت می کنه، یعنی معناگرا میشه و میتونه انکرتکست هایی که برای لینک سازی خارجی استفاده میشه را از نظر معنایی هم درک کنه.
      اگر از دید مهندسی به این موضوع نگاه کنیم ایده شما قابل پیاده سازی هست و شاید هم اجراش کردند. یعنی ترکیب پیشوند و پسوند هایی که نشان دهنده وجود یک دسته بندی محصول هست + نام محصول، میتواند دسته بندی محصول را نشان دهد. مثل انواع + دوچرخه .

      ممنون از ایده و نظری که ارائه دادید.

  4. سلام
    خیلی ممنونم بابت این مقاله خوب و همچنین فیلم بسیار عالی تر
    فقط یه سوال که برام پیش اومده اینه که مقالات مشابه هم عینا که در چندن سایت انتشار داده شدند باعث ضربه ضدن به سایت نمیشه و امکانش هست یک مقاله خوب و سئو شده بنویسیم و از آن در چنین سایت استفاده کنیم
    باز هم ممنون بابت مقاله ارزشمند شما

    1. سلام وقتتون بخیر

      نه مشکلی نداره. لااقل تا این لحظه که ما داریم این موضوع را بررسی می کنیم مشکلی نداره. حتی می تونید مقاله را ابتدا روی سایت خودتون قرار بدید و چند روز بعد از ایندکس شدن، همون مقاله را عینا توی سایت های دیگه با هدف لینک سازی خارجی قرار بدید. خود من این مورد را تست کردم و کلمه کلیدی هدفم که تک کلمه ای هم بود تو ۴ روز اومد رتبه ۳ و بعد از ۱ ماه اومد رتبه ۱٫

      اگر این امکان براتون وجود داره که در هر سایت، محتوا مجزا برای لینک سازی قرار بدید، قاعدتا خیلی بهتر است و این کار توصیه می شود، اما اگر براتون از نظر زمانی و مالی مقدور نیست، در حال حاضر تکرار یک مقاله مشابه در چندین سایت با هدف لینک سازی خارجی، مشکلی را ایجاد نمی کند.

  5. اموزش خوب و محتوای خوبی بود
    فقط سوالم اینه مهندس وقتی اقدام به گرفتن ریپرتاژ بشه مسلما هزینه ها هم زیاد میشه اما خب گرفتن لینهای خارجی
    که از نظر ماهیت فالو هم باشن و از سایت های قوی مثل مایکروسافت و … باشن که دارای اوتوریتی های بالا و خیلی بیشتر از اوتوریتی های سایت های داخلی که ازشون برای رپرتاژ استفاده میشه باشن
    اونوقت تاثیر کدوم بیشتر گرفتن لینک فالو خارجی از سایت های خارجی با دامین اوتوریتی و پیج اوتوریتی فوق الهاده یا گرفتن رپرتاژ ؟
    وقتی بیایم هزینه ها رو حساب کنیم گرفتن رپرتاژ با سبک دیجی کالا خیلی هزینه بردار نیست ؟

    در کل سوالم اینه که ایا لین فالو خارجی با کلمه کلیدی مورد نظر خودمون بهتر کار می کنه یا گرفتن رپرتاژ ؟؟؟
    من تا حدودی به سئو اشنایی دارم اما دوست دارم خیلی بیشتر یاد بگیرم و برای سات خودم به کار ببرم اگه میشه و امکانش براتون هست بهتر بودن هر کدوم از روشهارو توضیح بدید

    البته خود چون نمیتونم زیاد هزینه کنم اقدام به گرفتن لینک از سایتای معتبر کردم با کلمه کلیدیم منتها نمیدونم یخورده هم مشکل دارم به دلیل کم تجربگی و این حرفا رو این حساب قشنگم نمیتونم متلع بشم که ایا لینک اختصاص داده شده یا نه چون تو الکسا نمیزنه که لینک گرفته شده اما تو خود سایت وقتی کدهارو میبینم متوجه میشم که لینک داده شده خلاصه
    سرتونو درد نیارم کامنتم بیشتر برای مقایسه دو روش با هم بود
    و اینکه ایا لینک های خارجی که از سایتای دیگه می گیریم به محض دریاف ثبت میشن و باید تو ابزارایی مثل الکسا و … نشون داده بشن حالا چه فالو چه انفالو

    1. سلام علی جان
      من نظرت را خیلی وقت پیش خوندم ولی جوابی برایش نداشتم. اما الان بر اساس آزمون و خطا و تحقیق هایی که انجام دادم احساس کردم که میتونم پاسخ سوالت را بدهم.

      اینکه از چه نوع لینک سازی خارجی برای صفحه یا سایت استفاده کنیم، به نظرم کاملا وابسته به ۳ پارامتر هست :
      ۱- سرعت بهبود رتبه مهم هست یا نه.
      ۲- صفحه لندینگ که میخوای روش کار کنی، حاشیه سود خوبی داره یا نه.
      ۳- رقبا چطور کار کرده اند.

      چند سناریو وجود داره :

      اگر کلمه ای که میخوای روش کار کنی، حجم جستجو بالایی داره و خدمت و محصولی که ارائه می کنی، حاشیه سود بالایی داره ، به نظرم از رپورتاژ استفاده کن. ( در واقع باید حساب کنی ROI مثبت میشه یا نه. اگر ۲۰ میلیون هزینه رپورتاژ کنی، ۲۰ تومن بازگشت مالی خواهی داشت، در چه مدت زمان بازگشت مالی صورت میگیره و از سر به سر میگذری – محاسبات مارکتینگ نیاز داره باید ROI و ROT را تخمین بزنی )

      اگر زمان رسیدن به رتبه ۱ از ROI و ROT برایت مهم تر هست، از رپورتاژ استفاده کن. ( چون لینک هایی که از سایت های بزرگ میگیری، معمولا در پروفایل ها ، فروم ها یا صفحات داخلی اون ها هست و خیلی دیر ایندکس می شوند. ) ساخت لینک به صورت دستی در سایت هایی که گفتی ، زمان خیلی زیادی نیاز داره تا اثرش را ببینی.

      اگر رقبا ( لینک ۱ تا ۳ ) به صورت رپورتاژ کار کردند، نمیتونی از رپورتاژ غافل بشی و لااقل باید قسمتی از بک لینک هایی که میگیری به صورت رپورتاژ ( لینک های درون محتوای تخصصی در صفحات داخلی سایت های بزرگ ) باشه.

      جواب سوال آخرت : برای بررسی لینک ها اولویتت باید قسمت links در سرچ کنسول باشه. بعدش دو ابزار ahrefs و moz برای بررسی سایت های رقیب به کارت میان. الکسا اصلا برای لینک سازی مهم نیست و باهاش کاری نداشته باش.

      خیر ، وقتی از جایی لینک میگیری ، مهم اینه که تو سرچ کنسول در قسمت بک لینک های اون صفحه لندیگ مورد نظرت بیاد. اینجا نظر سرچ کنسول مهمه نه ابزار. ضمن اینکه من روی یک سایت از زومیت رپورتاژ آگهی گرفتم، لینکش دقیقا ۷۰ روز بعد توی وبمستر ظاهر شد.

      امیدوارم جواب سوالاتت را گرفته باشی

  6. سلام ممنون از مقاله خوبتون من یه سوالی برام پیش اومده و اون اینه که دیجی کالا چه استراتژی لینک سازی رو بکار برده که تو خیلی از محصولات با نام محصول و نام سایت دارای رتبه شده مثلا بلک افغان دیجی کالا‌و یا لالیک دیجی کالا من تا اونجا که دیدم با این انکرتکَست بک لینک هم نگرفته ممنون میشم نظر حصرتعالی رو تو این زمینه بدونم

  7. سلام و احترام
    توفیقی برای من بود که این مقاله و تحلیل حرفه ای رو بخونم.
    موردی که اخیرا مطالعه کردم حتی انکرتکست هم لینک نمیشه.
    البته برای برندهای بزرگ این مورد جواب میده و مثلا اگه دیجی کالا بخواد با کلمه قاشق هم بیاد بالا، صرفا نام دیجی کالا در کنار lsi های مرتبط با قاشق باعث بالا اومدن دیجی توی این کلمه میشه
    ممنون میشم در این زمینه نظرتونو بفرمائید

    1. سلام وقت بخیر
      بله سیگنال های برند مثل جستجو برند یا لینک های شامل انکر تکست برند بسیار موثر شده اند. ۲ حالت داره

      ۱- خرید انواع قاشق از دیجیکالا ( کل این عبارت به صفحه قاشق لینک بشه )
      ۲- خرید انواع قاشق از دیجیکالا ( فقط دیجیکالا به صفحه قاشق لینک بشه )

      من دومی را تو رپورتاژ فارس نیوز امتحان کردم، صفحه مورد نظرم اومد رتبه ۱٫

      ضمن اینکه سیگنال برند روی صفحه اصلی سایت هم بسیار مهم هست و علت اینکه علی بابا همچنان در رپورتاژ آگهی های خود روی اسم برندش و روی صفحه اصلی لینک میگیره همین موضوع هست. یکی از تفاوت های اساسی در آف پیج علی بابا با بقیه سایت های گردشگری همین موضوع سیگنال برند هست.
      برای بررسی میتونید در ahrefs و در قسمت انکر تکست ها، سایت علی بابا یا خود دیجی کالا را بررسی کنید. بیشترین انکرتکست ها روی نام برند و صفحه اصلی هست.

  8. سلام ممنون بابت پاسخ های عالی در کامنت ها و مقاله خوبتون
    یک سوال خدمتتون داشتم
    بنظر شما تو اون صفحه دسته بندی
    که محصولات رو نمایش میده
    عنوان هر محصول کلمات کلیدی اصلی و مهم
    نوشته بشن
    یا از از متن های بند ؟؟
    مثال :
    خرید دوچرخه ، خرید دوچرخه کوهستان ، خرید دوچرخه ریس و….
    یا
    خرید دوچرخه مناسب برای کوهستان ، خرید دوچرخه ریس با زین راحت ، خرید دوچرخه با دو عدد کمک عقب و…

    تو صفحه دسته بندی سایتم
    عنوان های محصولات اچ ۲ خوردن
    تا الان از جملات بلند استفاده میکردم
    و همون عنوان بلند رو به عنوان انکرتکست برای صفحه اصلی یا دسته بندی استفاده میکردم
    ولی رقیبم که رتبه ۱ هست از حالت Exact تو عنوان ها استفاده میکنه
    و هیچ لینک سازی انجام نمیده تو متن هاش انکرتکست استفاده نمی کنه
    اون هم تو صفحه دسته بندی سایتش عنوان ها اچ ۲ خوردن
    به نظر شما کدوم روش بهتره عنوان Exact یا عنوان بلند ؟؟

    1. سلام

      این روالی که توضیح میدهم، برای تمام صفحات چه دسته بندی و چه محصول، صدق می کنه :

      کلمه کلیدی اصلی به عنوان تگ H1 قرار میگیره و مشتقات اون کلمه به همراه لغات مترادف، به عنوان متا تگ تایتل و دسکریپشن صفحه قرار میگیرند.

      مثلا در یک فروشگاه اینترنتی در صفحه دسته بندی تفنگ بادی، خود تفنگ بادی تگ H1 میشه و مشتقات تجاری تفنگ بادی مثل خرید تفنگ بادی ، قیمت تفنگ بادی ، تفنگ بادی ارزان ، اسلحه بادی و … در متا تگ و دسکریپشن صفحه قرار میگیرند.

      در صفحه محصولاتت هم باید عنوان محصول تگ H1 باشه و فقط شامل اسم محصول و ویژگی هاش باشه. میتونی تگ H2 را برای یکی از مشتقات رزرو کنی. مثلا مشخصات + عنوان محصول همیشه H2 باشه. یا قیمت + عنوان محصول همیشه H2 باشه. اما H1 را بده به عنوان اصلی محصول.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا