بهینه سازی موتورهای جستجولینک سازیلینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی به سبک دیجی کالا همراه با تحلیل و تصویر بک لینک ها

رپورتاژ آگهی به سبک دیجی کالا

همه ما به خوبی می دانیم که دیجی کالا تقریبا در تمامی دسته بندی های محصول که مصرف کننده عمومی دارند، در صدر نتایج گوگل قرار دارد و بسیاری از سئوکار ها به دنبال کشف راز و رمز و ترفند های تیم سئو دیجی کالا هستند. لینک سازی خارجی یکی از مهمترین فاکتورهای موثر روی رتبه بندی وبسایت ها و صفحات در نتایج گوگل است که دیجی کالا به خوبی از آن استفاده می کند. تیم سئو دیجی کالا که به نظر می رسد سئو وبسایت دیجی استایل را هم به عهده دارد، همان روش های لینک سازی خارجی خودش را روی دیجی استایل هم پیاده سازی می کنند.

به نظرم روشی که آن ها برای لینک سازی خارجی استفاده می کنند، بسیار ساده، هوشمندانه و مطابق با الگورتیم های جدید گوگل است. آن ها گوگل را به عنوان یک ناظر باهوش که مو را از ماست بیرون می کشد می شناسند و به همین دلیل از لینک سازی خارجی با بالاترین کیفیت استفاده می کنند. در ادامه تکنیک دیجی کالا در لینک سازی خارجی و دو نکته طلایی که معمولا رعایت می کنند را به شما خواهم گفت.

 

 

آنالیز لینک سازی خارجی چند دسته بندی محصول در دیجی کالا

 

کوئری : دوچرخه / خرید دوچرخه / دوچرخه حرفه ای / دوچرخه ساده / دوچرخه شهری

رتبه گوگل : ۱
استراتژی لینک سازی خارجی : رپورتاژ آگهی
انکر تکست : انواع دوچرخه حرفه ای و شهری

رتبه دسته بندی دیجی کالا در کوئری دوچرخه
رتبه دسته بندی دیجی کالا در کوئری دوچرخه

 

بررسی لینک های خارجی ذسته بندی دوچرخه دیجی کالا در ahrefs
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی دوچرخه دیجی کالا در ahrefs
بررسی لینک های خارجی ذسته بندی دوچرخه دیجی کالا در moz
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی دوچرخه دیجی کالا در moz

وقتی صفحه دسته بندی دوچرخه دیجی کال را در MOZ و Ahrefs بررسی کردم، متوجه شدم که استراتژی ساخت بک لینک دیجی کالا برای این دسته بندی، رپورتاژ آگهی هست. آن ها برای لینکسازی خارجی این دسته بندی فقط از رپورتاژ آگهی استفاده کردند.

با بررسی مشابه دسته بندی های زیر، نتیجه یکسان بود و متوجه شدم که دیجی کالا برای لینک سازی دسته بندی هایش از استراتژی رپورتاژ آگهی استفاده میکند. البته این استراتژی گرانترین و با کیفیت ترین روش لینک سازی خارجی است. رپورتاژ آگهی های دیجی کالا از سال ۹۷ یعنی سال ۲۰۱۸ میلادی که الگوریتم گوگل یک آپدیت بزرگ را انجام داد، تغییراتی داشته که در انتها همین مطلب به آن اشاره می کنم.

کوئری : قاب گوشی / گارد موبایل / قاب موبایل

رتبه در گوگل : ۲
استراتژی لینک سازی خارجی : رپورتاژ آگهی
انکر تکست لینک ها : انواع گارد و قاب گوشی

بررسی لینک های خارجی ذسته بندی قاب گوشی دیجی کالا در ahrefs
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی قاب گوشی دیجی کالا در ahrefs
بررسی لینک های خارجی ذسته بندی قاب گوشی دیجی کالا در moz
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی قاب گوشی دیجی کالا در moz

کوئری : لاستیک / لاستیک ماشین / لاستیک خودرو / خرید لاستیک

رتبه در گوگل : ۱
نوع لینک سازی : رپورتاژآگهی
انکر تکست لینک ها : تایر و لاستیک خودرو

بررسی لینک های خارجی ذسته بندی لاستیک دیجی کالا در ahref
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی لاستیک دیجی کالا در ahref
بررسی لینک سازی خارجی ذسته بندی لاستیک دیجی کالا در moz
بررسی لینک سازی خارجی دسته بندی لاستیک دیجی کالا در moz

اگر شما هم بک لینک های بقیه دسته بندی های دیجی کالا که در گوگل رتبه دارند را بررسی کنید، متوجه میشوید که استراتژی آنها در بک لینک سازی خارجی، استفاده از رپورتاژ آگهی است. اما رپورتاژ آگهی های دیجی کالا خصوصیات خاص خودش را دارد.

رپورتاژ آگهی به سبک دیجی کالا

با بررسی رپورتاژ آگهی های دیجی کالا متوجه شدم که پس از آپدیت الگوریتم گوگل در سال ۹۷ شمسی یا ۲۰۱۸ میلادی، رپورتاژ آگهی های دیجی کالا ۲ تغییر داشته است :

۱- انکر تکست ها به صورت عبارت هستند و معمولا ترکیب کوئری هست که کاربران سرچ می کنند. به عبارت دیگر میتوان گفت ترکیب ۲ انکر تکست است. اگر رپورتاژ های سایت های دیگر را بررسی کنید متوجه میشوید که تقریبا ۹۰% سئوکارها کوئری را به عنوان انکر تکست در لینک سازی خارجی نیز استفاده می کنند اما به انکر تکست های دیجی کالا دقت کنید :

  • انواع دوچرخه حرفه ای و شهری
  • تایر و لاستیک خودرو
  • انواع گارد و قاب گوشی

۲- به یکی از سایت هایی که با بخشی از محتوا رپورتاژ مرتبط است و در نتایج بالای گوگل قرار دارد که معمولا DA بالایی هم دارند لینک می دهند. حتی ممکن است یک وبسایت خارجی باشه. به مثال های زیر که در رپورتاژ های ۲۰۱۸ آنها موجود است دقت کنید :

  • در رپورتاژ آگهی دیجی کالا برای قاب گوشی، یک لینک به اینجا داده شده است.

digikala-reportaj-on-gsm-about-mobile-phone-case
digikala-reportaj-on-gsm-about-mobile-phone-case
  • در رپورتاژ آگهی دیجی کالا برای لاستیک ماشین، یک لینک به اینجا داده شده است.

digikala-reportaj-on-alamto-about-fix-car
digikala-reportaj-on-alamto-about-fix-car
  • در رپورتاژ آگهی دیجی کالا برای دوچرخه، یک لینک به اینجا داده شده است.

 

نمونه لینک دادن دیجی کالا در رپورتاژ در سایت زومیت

 

علاوه بر این موارد، آنها برای رپورتاژ ها یک محتوا کاملا سئو و یونیک درست می کنند و از همان محتوا در تمامی سایت ها به عنوان رپورتاژ استفاده می کنند.

نتیجه گیری :

تیم سئو دیجی کالا از استراتژی رپورتاژ آگهی برای لینک سازی خارجی دسته بندی های محصولات خودشان استفاده می کند و پس از آپدیت هسته گوگل در سال ۲۰۱۸ رپورتاژ آگهی های دیجی کالا ۲ تغییر داشت. ۱- از انکر تکست های چند کلمه ای برای لینک سازی خارجی استفاده می کنند. ۲- در رپورتاژ آگهی خودشان به یک سایت دیگر که معمولا در گوگل رتبه دارد هم لینک می دهند.

به نظر شما علت اینکه تیم سئو دیجی کالا در رپورتاژ ها از انکر تکست های چند کلمه ای استفاده می کند و به یک سایت غیر از خودشان لینک می دهد چیست ؟ سوال، نظر و دانش خودتون را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دسترسی به مقالات تحلیلی دیگر

اگر از مطالعه این مطلب لذت بردید، خبر خوبی برای شما دارم. انتشار چنین محتواهایی در دیجیتال آنالیتیکس به صورت پیوسته ادامه پیدا خواهد کرد که با عضویت در خبرنامه دیجیتال آنالیتیکس از مطالب آموزشی با رویکرد تحلیلی، درباره موضوعات مختلف حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع خواهید شد.

محسن منکرسی

من عاشق دیجیتال مارکتینگ و بازارهای مالی هستم. تلاشم این هست که به شرکت های کوچک و بزرگ در مدیریت و توسعه کسب و کار آنلاین خودشون کمک کنم. دانش و تجربیاتم را در قالب مقاله و فایل های آموزشی کاربردی در اینجا با شما به اشتراک می گذارم.

9 thoughts on “لینک سازی خارجی به سبک دیجی کالا همراه با تحلیل و تصویر بک لینک ها”

  1. واقعا تشکر می کنم بابت این اطلاعات آموزنده. اتفاقا یکی از همکاران ما هم یک تحلیل کوتاهی بر روی این موضوع داشتند و متوجه شده بودند که دیجی کالا از طریق مذاکره با وبمسترها افراد رو متقاعد می کنه تا درباره دیجی کالا نقد و بررسی بنویسند و به دسته بندی های مختلف سایت لینک بدن و اینکار باعث شده بود که دیجی کالا رشد خیلی خوبی داشته باشه.

  2. سلام
    ممنون از مطلب خوبتون و وقتی که گذاشتید
    لینک سازی خودش یه دنیای خیلی عظیم داره که خب این مواردی که در اینجا از تیم دیجی کالا بررسی کردید و نمایش دادید یه قسمتش هستش…
    در رابطه با اون قسمت که فرمودید ۹۰درصد سئوکار ها عین انکار نکست رو به کار میرن بله متاسفانه همینطور هستش،ولی خب تقریباً یکی از قدیمی ترین و پیش پاافتاده ترین کارها هستش که انجام میدن و خیلی وقتا هم میتونه کلا سایت رو در آینده خراب کنه و رتبه گیری ها رو عجیب غریب کنه….
    معمولا گرونه استفاده اینجوری از رپورتاژ، و این باعث میشه تعداد کمتری از سئوکار ها بخوان اینطوری کار کنن به خاطر اینکه میخان سود حداکثری و هزینه حداقلی داشته باشن… جایی که خوب خرج کنه، براشون میشه کارای خیلی خوبی کرد…
    من حتی زمانی که توی پاکشوما مشغول طراحی استراتژی سئو بودم هم علیرغم اینکه فکر میکردم که خب دیگه اینجا با توجه به عظمت شرکت هر سیستمی که بخوام رو میشه پیاده سازی کرد( هرچقدر هم که هزینه بردار باشه) در عمل دیدم که خب محدودیت های زیادی اعمال میشه و خب باید خلأ یه سری چیزا رو به صورتی دیگه پر کرد
    یکی از مهمترین موارد که هستش کمبود دانش و علمشه… یکیش هم سرمایه گذاری بیزینس ها که خیلی از مدیری ارشد دنبال کار اصولی نیستن متاسفانه
    اوه چقد حرف زدم😁
    دیگه ببخشید، همینا دیگه
    بازم تشکر و خداقوت

    1. خیلی ممنون از مشارکتت. به نظرم انتخاب استراتژی، کاملا وابسته به حوزه فعالیت و رقبا هست. و گرون بودن روش انجام کار، باید به نسبت پتانسیل درآمد زایی مطرح بشه. به خاطر همین به فکر نوشتن یه مقاله با عنوان محاسبات مالی در سئو و پیش بینی هزینه و درآمد هستم یا (برای لینک سازی خارجی چقدر میتوانیم هزینه کنیم) تا این مورد را بررسی کنیم که حداکثر چقدر میتونیم برای سئو یا رتبه گرفتن یک صفحه هزینه کنیم و اون صفحه چقدر میتونه پول بسازه.

  3. ممنون بابت این مقاله فوق العاده خوب و تحلیلی! وقتی چنین محتواهایی میبینم خیلی خوشحال میشم و حتما داخل وبسایتم (وبمستر خاکستری) این مقاله رو معرفی خواهم کرد.
    در رابطه با موضوع انکرتکست های دیجی کالا هم نظر شخصی من این هستش که گوگل روز به روز داره هوشمندتر عمل میکنه و کاملا طبیعی هستش که معنی انکرتکست ها رو متوجه بشه!
    بنابراین وقتی کلماتی مثل «انواع دوچرخه» ، «انواع قاب موبایل» و … رو به عنوان انکرتکست به کار میبریم، گوگل متوجه میشه که این جور کلمات با یک صفحه پر از محصول و یا به اصطلاح صفحه دسته بندی ارتباط داره! به همین دلیل رتبه بهتری بهش میده.

    1. سلام آقای حسن زاده. خوش حالم که از این مقاله راضی بودید و امیدوارم باز هم بتونم در مقالات بعدی رضایت شما را جلب کنم و باز هم شاهد حضور شما در دیجیتال آنالیتیکس باشم.

      من هم با شما موافق هستم که گوگل به سمت هوشمند تر شدن حرکت می کنه، یعنی معناگرا میشه و میتونه انکرتکست هایی که برای لینک سازی خارجی استفاده میشه را از نظر معنایی هم درک کنه.
      اگر از دید مهندسی به این موضوع نگاه کنیم ایده شما قابل پیاده سازی هست و شاید هم اجراش کردند. یعنی ترکیب پیشوند و پسوند هایی که نشان دهنده وجود یک دسته بندی محصول هست + نام محصول، میتواند دسته بندی محصول را نشان دهد. مثل انواع + دوچرخه .

      ممنون از ایده و نظری که ارائه دادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *