محتوا ما، شاخ و دم داره

 

من، در چندین سایت به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته ام و اکنون کسب و کار های اینترنتی خودم را مدیریت می کنم. دغدغه شما در تولید محتوا را می دانم و می خواهم به شما کمک کنم تا خیالتان از تولید محتوا سایتتان راحت شود و به دیگر بخش های کسب و کار اینترنتی خود بپردازید. به زبان ساده تر، تولید محتوا متنی سایت خود را به تیم من بسپرید و وقت خود را روی قسمت های مهم دیگر کسب و کار خودتان سرمایه گذاری کنید.

 

سفارش تولید محتوا

تیم تولید محتوا دیجیتال آنالیتیکس

اطلاعات زیر را در اختیار شما می گذارم تا با دیدگاه من نسبت به تولید محتوا متنی آشنا شوید. حتی اگر تولید محتوا مورد نیاز خود را به تیم من نسپارید، باز هم اطلاعات زیر در مسیر تولید محتوا شما را چندین گام جلو می اندازد.

به عنوان یک مدیر، از تیم تولید محتوا انتظار دارم تا هر کدام از مقالات آن ها چهار شاخصه اصلی زیر را داشته باشند :

۱- هدفمند باشد.
۲- نیاز اطلاعاتی کاربر را به صورت صریح و جامع رفع کند.
۳- اصول نگارش، نداشتن غلط املایی و لحن مناسب با پرسونای کاربر، لحاظ شده باشد.
۳- تکنیک های سئو در آن رعایت شده باشد.

تولید محتوا متنی

برای تولید محتوا در راستای اهداف بازاریابی تعیین شده، باید استراتژی و خط مشی مشخصی داشته باشیم. مثلا اینکه درباره چه موضوعاتی محتوا تولید کنیم و کاربر را چگونه به سمت هدف اصلی کسب و کار اینترنتی خود هدایت کنیم، باید از ابتدا مشخص باشد.

۱- پس در مرحله اول، به استراتژی تولید محتوا نیاز داریم. این استراتژی تولید محتوا از دل یک تحقیق بازار آنلاین یا keyword research بیرون می آید. یعنی ابتدا باید کلمات کلیدی مهم کسب و کار شما مشخص باشند، گروه بندی و درجه بندی شده باشند و برای هر کدام یک صفحه در نظر گرفته شده باشد.

۲- در گام دوم، باید برای هر کلمه کلیدی یا هر گروه از کلمات کلیدی که مشتق یکدیگر هستند، متناسب با نتایج گوگل، موضوع مناسب انتخاب شود و پس از تحقیق و جمع آوری اطلاعات، قالب کلی محتوا آماده گردد. انتخاب زیرعنوان های مناسب و مرتبط با کلمه کلیدی ، انتخاب عکس و ویدیو مرتبط و مناسب با زیر عنوان های اصلی و تکمیل محتوا طبق قالب مشخص شده، از جمله اقداماتی است که در این فاز صورت می گیرد.

۳- در گام سوم، نویسنده یا ویراستار باید محتوا را از نظر نداشتن غلط املایی، رعایت اصول نگارش و لحن مناسب بررسی کرده و اصلاحات لازم را انجام دهد.

۴- در گام چهارم، یک متخصص سئو باید محتوا را بهینه سازی کند.

من از فرمول بالا نتایج خیلی خوبی گرفته ام که چند نمونه از آنها به شرح زیر هستند :

کلمه کلیدی : شامپو ضد شوره
عنوان مقاله : ۸ شامپو ضد شوره برتر جهان
سایت : وبلاگ مالتینا
رتبه ۱:
تولید محتوا متنی

کلمه کلیدی : ماساژور صورت
عنوان مقاله : ۱۵ ماساژور صورت برتر دنیا برای ماساژ صورت و جوانسازی پوست
سایت : وبلاگ مالتینا
رتبه : ۲

کلمه کلیدی : اسپری تاخیری
عنوان مقاله : ۱۰ اسپری تاخیری برتر دنیا و نحوه استفاده از انواع اسپری تاخیری
سایت : وبلاگ مالتینا
رتبه : ۱
تولید محتوا متنی

کلمه کلیدی : روغن آرگان
عنوان مقاله : روغن آرگان چیست ؟ معرفی خواص روغن آرگان اصل و ۱۰ روغن آرگان برتر دنیا
سایت : وبلاگ مالتینا
رتبه : ۱
تولید محتوا متنی

کلمه کلیدی : عوارض ویپ / مضرات ویپ
عنوان مقاله : مضرات ویپ اسموک | آیا عوارض ویپ کم‌تر از سیگار است؟
سایت : وبلاگ نشت آپ
رتبه : ۳

کلمه کلیدی : گوگل تگ منیجر
عنوان مقاله : گوگل تگ منیجر GTM چیست؟
سایت : دیجیتال آنالیتیکس
رتبه : ۲

بیش از ۹۰% مقالاتی که به سبک بالا تولید کرده ایم در صفحه اول قرار میگیرند و با کمی لینک سازی خارجی و گاهی اوقات بدون لینک سازی خارجی در رتبه های ۱ تا ۳ قرار می گیرند.

بدون شک، در فرآیند تولید محتوا تیم دیجیتال آنالیتیکس، فوت و فن هایی وجود دارد که قابل ذکر نیست و هنگام اجرای پروژه به کار گرفته می شوند. در حال حاضر تیم من که برای سایت های خودم تولید محتوا می کنند، گسترش پیدا کرده و توانایی تولید محتوا برای کارفرمایان دیگر را داریم. البته تولید محتوا برای هر سایتی را قبول نمی کنیم و فعلا فقط در تولید محتوا متنی برای وبلاگ تخصص داریم. بله ما تکنیک هایی داریم که می توانیم بدون داشتن دانش عمیق در یک حوزه، پیرامون موضوعات آن حوزه، محتوای موثر و با کیفیت تولید کنیم. به گونه ای که قابل دفاع و رقابتی باشد.

برای شروع گفتگو راجع به تولید محتوا سایت خودتون، از طریق فرم زیر اقدام کنید.


digital tree - digitalanalytics.ir

دکمه بازگشت به بالا